fredag 28. januar 2011

Bruktfunn !

I dag har jeg fått tatt bilder av det jeg endte opp med etter runden min på den ny åpnede bruktbutikken,
ett teppe i spreke farger, og som jeg regnet med, ble det umiddelbart okkupert av teppetrollet vårt, "MIN teppe, mamma sjøpt te meg !!!" 
De to Sia fatene fant jeg også

Ei russisk bestemor ble også med hjem,


Og denne "greia":
"greia" er fylt med to små fat, en håndkleholder,litt heklegarn, diverse knapper og to lys.
Hva heter den greia, egentlig, det er ikke ei bøtte, ikke ei skål, ikke ei potte, ikke et fat....Anyone ???
Kommer nok til å legge inn faste runder innom den sjappa fremover, ja :)

Her for et par dager siden oppdaget jeg en søt liten tass oppi scalare akvariet mitt.
Han sneglet sånn litt på måfå rundt på glasset, ikke større enn et knappenålshode...
Synes ikke at han er noe særlig søt, lengre, for han har en hel armada med kompiser med seg, siste tellerunde i dag kom på over 30 stk !!!
Mr. Google kunne opplyse meg om at det nok er pestsnegler som har okkupert akvariet mitt... ARGH !
(heldigvis en "snill" variant, så det er ikke så farlig for scalarene, men det betyr en helsikens jobb for meg, må ta utav alt og desinfisere akvariet...)

Får se hva jeg får gjort i helga med det, nå skal jeg kaste ut katta, for fiskene og sikte meg inn mot loppekassa.....-Hadet på badet !

Marina :)

torsdag 27. januar 2011

Hva er egentlig kvit ?

Oki....Vi har fått hentet døra og satt den på plass der den skal være....
-Så nå ser det sånn ut her :
Jeg er kjempefornøyd med døra, låsekassen fungerer helt perfekt, ingen slark i håndtakene
og etter at jeg hadde skrapt og pirket ut all malingen ut fra låsen, virket den også, nøkkel til døra fulgte også med :)

Nå er det bare å få resten av veggene opp igjen så jeg kan klæsje tapetet opp og male veggene igjen. 
Malemesteren (les: kongen av casa del kaos) fikk sparken etter at han gjorde den horrible tabben med å male nesten halve stua i feil farge i fjor, så nå har vi bodd i et år med 4 forskjellige kvit farger på veggene i stua, en panelvegg med kvit lasur, to vegger med med Antikkkvit, to vegger med Bomull og to vegger med Visjon, stua HADDE 3 vegger med kvitlaserte panel og 3 vegger med antikkvit, vi skulle ta vekk panelet og male hele herligheten med Visjon, vi fikk vekk 2 vegger med panel, og vi fikk malt 2 vegger med Visjon, så fikk Malemesteren rote i malingsspannene uten kyndig veiledning, og måtte ganske motvillig innrømme at han muuuuligens hadde tatt feil farge og malt 2 av veggene med Bomull, greit nok for han "Legger ikke merke til det, jeg...???" men for meg som hadde stått nede på fargehandelen og brukt sikkert timesvis på å bestemme meg for hvilken kvitfarge jeg skulle ha....vel, muligens det har irritert meg en liten smule....
-Iallefall, enden på visa er at jeg har ombestemt meg og skal nå male hele stua med Dis....:)
Hadde noen fortalt meg for et år siden at KVIT er alt annet enn KVIT, hadde jeg nok malt stua mi Blå....eller lilla...eller kanskje grå...???

I dag var jeg innom den nye bruktbutikken her, fant et par skatter, men da jeg kom hjem var det blitt for mørkt til å få tatt noen ok bilder,  men det kommer ein dag i måro...:)

Ha det bra !

Marina:)

søndag 23. januar 2011

Kofferter og katten

Jeg nevnte i ett innlegg litt tidligere at jeg drev å malte diverse små ting og tang...
Noe av det jeg har malt er et par kofferter, en til juletre lysholderene mine, og en til den ene katten vår.
Jeg har sett en eller annen plass noen som hadde lagd en stilig seng til hunden sin, og fant ut at det var jo helt genialt til den ene katten vår, hvis hun ikke står og spinner opp etter glasset på et av akvariene, er hun som regel å finne i en eske eller boks, skåler funker også,og skulle hun være så heldig og ramle over en papirpose er lykken fullkommen. At det allerede er saker og ting i utvalgte soveplass er ingen hindring.

Så jeg satte i gang og lagde denne til henne:
Jeg malte, lagde skilt og har til og med sydd pute til.
MEN, har den utakknemlige pelsdotten i det hele tatt PRØVD den ?
Neida, hun ligger i kofferten til dukkeserviset til Elli, ved siden av den nye kofferten sin....sukk.
På skiltet står det foresten "BEWARE ! angry fuzzball sleeps here" Hun er en smule tempramentsfull, noe de andre kattene her får erfare, er hun sur, vanker det ørefiker i fleng på de andre kattene, så et tegn på hvilket humør hun er i når hun melder sin entree i Casa Del Kaos, er hvis de andre kattene leter panisk etter åpne dører eller vinduer.....:)

Dette er den andre kofferten jeg malte, den er litt mindre en den over, og jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gjøre noe mer med den enda. Jeg hadde tenkt å bruke den til å oppbevare juletre lysholderene mine i den..

Nå skal jeg se Pink Panter med Peter Sellers resten av kvelden :)

-Ha en fortsatt fin Søndags kveld !

Marina.

Vestlansk vinter

Hva kan man si ?
Vinteren i fjor var noe helt for seg selv, men i år har vi fått tilbake den  gode, gamle Vestlands vinteren.
Det er is overalt, og med en gang man trør utenfor døra, så er det med livet som innsats, det regner, fryser, regner, fryser, og så regner det litt til oppå der igjen sånn at det blir SKIKKELIG glatt, i går kom nin bror krabbende opp bakken på alle fire,bokstavelig talt, mens Far i heimen stort sett tar bakken på ræv ned hver morgen..
Forhåpentligvis forsvinner den verste isen fra veiene etterhvert, for frem til den er vekk, har Høvding "HanSomTarBakkenPåRævHverMorgen" Gått ut i streik, etter at vi hadde hentet døren til stua og tatt en liten svipptur ut til Vestkanten og hentet to hagestoler og var på vei hjem, fikk jeg følgende melding "Jeg henter ikke en ting til før føret kommer seg, så hold deg unna FINN"

Det er noen som synes glatten er helt ok
Becci fant likså greit frem skøytene og gikk ut i hagen og tok et par runder.
En tur bort til bjørka, forbi rosebeddet....
Skulle ønske jeg kunne si at dette er bassenget vårt, men det er det desverre ikke, det er plenen....
I bakgrunnen er drivhuset vårt (jada, fant på finn:) mangler 7 ruter som vi forhåpentlig får satt inn snart, slik at vi kan begynne å bruke det til våren, jeg har fremdeles ikke gitt opp mega gresskaret mitt...

-Forresten så er golfsko et lite tips til dem som ikke får tak i brodder....:)

Marina.

fredag 21. januar 2011

Bryllupskake

Før lagde jeg alskens kaker til alt i fra dåp, konfirmasjon, bursdager, utdrikkningslag, jubileer osv.
Men nå de siste par årene har jeg så og si kun lagd bryllupskaker i begrenset antall :)
Denne kaken var til et bryllup 8 januar 2011
Synes fargevalget til brudeparet var veldig flott, lys, dus lavendel og sølv.

Nærbilde av rosene, de er lagd av 50% marsipan og 50% Sukkerpasta.

Ellers er det lite man får gjort når halve huset er i sju steiner, men jeg har malt litt små dill i dag,
jeg fikk ikke tatt bilder før det ble mørkt, så hva jeg har malt får dere se i morgen :)

Hadet på badet, gamle karbonade !

torsdag 20. januar 2011

Grøss og Gru...

Se hva som kom frem da vi rev ned panelet.....
Brun/grønn strie...nice.
den er heldighvis borte nå, nå ser det slik ut her:
Stria er kastet i bosset, halve veggen er revet ned og den og panelet har gått kontinuerlig inn i vedovnen,
så nå er det bare å få kjøpt in limdrager til taket, få opp igjen veggen og hente døra mi....:)

Lurer veldig på hvor lang tid det tar før vi er ferdige..to be continued...

Ha det på badet !


Vi pusser opp stua....

Og jeg har vært på Finn.no og kjøpt meg ei gammel dobbeltdør fra 1929, den skal stå mellom stua og hobbyrommet mitt, eller som resten av klanen her kaller det, "Roterommet til Mamma"  Døra står for øyeblikket  i et gammelt Bergenshus og vi har avtalt å hente den på fredag .
Synes tapetet var fint også, jeg.....men jeg har allerede kjøpt inn tapet, fant den også på Finn.no og har hatt den i hus i over ett år nå, så det er på tide og få den på veggen før jeg får en bedre ide :)
Jeg liker Finn.no, men jeg tror ikke far i heimen gjør det, for det er som regel han som må kjøre land og strand rundt og hente alle "kuppene" mine......

Skal legge ut noen bilder av hvordan stua ser ut nå litt senere i kveld, men akurat nå må jeg rett innom og snoke  litt på Finn før unger og far i heimen kommer ramlende inn gjennom dørene....

Ha det bra !

søndag 18. juli 2010

Late dager og flere smykker :)

Her på Vestlandet innbyr ikke været til så mye uteaktiviteter for tiden , så da blir det heller mer tid til å sitte og dille  med perler og smykker i vente på at sommeren skal slå til for fullt her også :) Jeg har også lagd litt smykker uten å bruke mine egne Fimo perler i dem. 

I dette smykket har jeg brukt glassperler, swavorski krystaller og ferskvannsperler i  forskjellige former og størrelser, de fire store lilla perlene er mop skjellperler, smykket er så langt at det kan dras over hodet uten å åpne det, men kan også åpnes fremme om man vil at det skal henge på en annen måte :)


Dette settet med halssmykke, armbånd og øredobber er satt sammen av små svarte glassperler, swavorski krystaller og freskvannsperler, jeg har også brukt tibetanske spacere og en swavorski slider, jeg likte dette settet veldig godt, halssmykket ligger kjempefint rund halsen, tror nok jeg kommer til å lage noen i andre farger også :)


Her har jeg brukt mine egne fimoperler igjen, bildet ble ikke så bra, men det er ansiktsperler med rosa og røde roser, utenom har jeg brukt tibetanske spacers og swavorski krystaller :)


Ett nærbilde av en av ansiktsperlene i settet over, disse ansiktsperlene er pusset, polert og lakket :)


Ett halssmykke med mine Fimoperler, utenom er det brukt swavorski krystaller og tibetansk sølv spacere :)


Nærbilde av Fimoperlene, det som skinner i perlene er bladmetall, ellers er de pusset, polert og lakket :)


Halssmykke med svart og hvite Fimoperler med bladmetall, disse perlene er ikke pusset eller polert siden bladmetallet ligger utenpå perlene, men de er lakket to ganger. det er kun swavorski krystaller utenom :)


Halssmykke med mine egne Fimoperler, små blå glassperler og stardustperler :)


Nærbilde av perlene i halssmykket over, det er bladmetall i disse perlene også, pusset, polert og lakket :)


Her har jeg brukt tre av mine egne fimo swirl lentiler, blå glassperler og swavorski krystaller :)


Nærbilde av fimo lentilene over, i disse er det brukt ekte bladgull og ekte blad sølv, det er også glitter i dem,
Pusset, polert og lakket :)


Halssmykke med tre av mine egne fimoperler, utenom er det swavorski krystaller og glassperler, perlehatter, spacere og metallperler i tibetansk sølv, dette smykket har låsen fremme som en del av designet :)


Nærbilde av Fimoperlene brukt i smykket over, pusset, polert og lakket :)

-Da tror jeg at jeg har fått med meg det meste av det jeg har klart å surre sammen etter ett par dukkerter inne i skattekammeret mitt (katastrofeområdet i følge min bedre halvdel :)

onsdag 7. juli 2010

Long time, no see !

Ja, nå er det lenge siden noe har skjedd i denne bloggen min, så det er kanskje på tide å ta fatt på den igjen :) Det har vært lite produksjon av perler den siste tiden, jeg har prøvd på å få brukt dem til noe også, ikke bare lage, det begynner å bli ganske mye perler etterhvert som bare blir lagt vekk når de er ferdig :)

Jeg har ikke så mye bilder av ferdige perler akurat nå, men det kommer etterhvert som jeg får surret meg til det :)

Her er derimot litt av hva jeg har snekret sammen av noen av perlene mine :)

Ikke lett å se, men her har jeg brukt blå perler med blomster og sommerfugler fra noen av de gamle fimo tubene mine, de andre perlene er swavorski crystal clear AB og tibetansk sølv.
Det hører også et par øredobber til settet.

Her har jeg brukt noen lentil swirler og ei rose jeg egentlig lagde til sommerfugl perlene over, men fant ut at de ble like fine uten sommerfugl perlene, kunn swavorski crystal clear AB utenom fimo perlene :)

Noen nye ansiktsperler, jeg har helt dilla på å lage perler med ansikter på, jeg tror jeg alltid kommer til å ha det også :) Utenom fimo perlene, er det metall ringer i antikk kobber, og røde og opak hvite swavorski perler, lenke og lås er metall i antikk kobber :)

Ett smykke til med ansikter....:)
Resten er swavorski perler og metall perler i antikk kobber, lenke og lås er også i metall antikk kobber :)

-Det var det, jeg kommer tilbake med bilder av flere perler om ikke så lenge :)

torsdag 15. april 2010

Kort med fimo !

Jeg er blitt veldig glad i Spellbinders sine dieser, det er veldig få kort jeg lager nå for tiden som ikke inneholder ett eller annet utstanset med en spellbinders :)
På dette kortet har jeg også fått inn en Fimo detalj, ett av mine selvlagede polymer ansikter på forsiden av kortet, og spellbinders, så klart :)

Så noen nærbilder....

Ansiktet i blomsten har jeg laget av fimo leire, egentlig hadde jeg laget den som knapp, men filte vekk ringen bak slik at den ble flat og limte den fast midt i blomsten.
Hvis du vil se flere ansikter, er det flere som perler i Fimo bloggen min.
Forsiden av kortet, masse spellbinders, en labels, en pendant og daisy heads.


Dette glansbildet er over 100 år gammelt, det kommer fra et glansbildealbum fra slutten av 1800 tallet,
Kjøpt på auksjon for rundt 100 lappen, jeg ble paff da jeg fikk se hvor mange glansbilder, bilder og gamle visittkort det var i albumet, nærmere 200 stk. tilsammen :)

Kort uten motiv eller tekst stempel

Prima sine nyeste ark er så nydelige, så da jeg satt meg ned for å lage noen kort tenkte jeg at jeg ikke skulle bruke så mye pynt på dem, men....vel, det gikk litt over stokk og stein, kan man si....:)

Man kan nesten ikke se Prima arkene...

Masse blomster og sommerfugler...

Noen nærbilder
Små tøyblomster

Sommerfugl, Karen Marie Klipp

Enda flere tøyblomster

Sommerfugl, plast og tøy.

lørdag 13. mars 2010

I vente på sommeren :)

Ellinor var i bursdagsbesøk på Onsdag som var, og da hadde hun jo såklart med seg kort :)
Jubilanten ble hele 2 år, så da måtte jeg finne på noe som kanskje kunne fenge en 2 åring, :)
Jeg begynner å bli en smule lei vinteren nå, og gleder meg til våren begynner å vise seg, og det hadde jeg i tankene da jeg satte i gang med kortet :)
Marihøna er en paper piecing jeg lagde for lenge siden, fra mønster kjøpt fra Lisas precious piecings.
Resten av kortet var ganske kjapt satt sammen, så jeg fikk ikke tid til å klæsje på mere stæsj...

Tja...friske farger ?

Noen kort som ble produsert i helga :)
Har endelig fått med meg hva denne bretteteknikken heter...thrifoldcard....Yeahhh...
Har brukt ganske mye forskjellig dilldall her, det jeg husker i farten er bazill, blomst fra prima,sommerfugler fra  panduro, klistremerker fra Nille, 7 gypsies mønsterark, golden mica flakes, blonder, bling, blader og spellbinders frameabillities.....phu...mye greier her :)

Noen detalje bilder må jo vi ha også :)





-Og neste kort som er laget av restene av kortet over...:)
Her har jeg også klart å få med meg hva bretteteknikken heter, easel card....Yess, nå er jeg imponert over meg selv :) Men, men nok om meg, og mer om kortet :)
Her har jeg brukt spellbinders pendants, spellbinders shapeabillities, spellbinders fancy tags, øyenstikkere fra panduro, div garn, brads fra bazill og swavorsky krystaller. Alt papir er rester fra trifold kortet over :)

Må få med noen detaljer her og :)


Glemte å ta bilde av innsiden av kortene, men på trifold kortet har jeg lagd skrive felt på baksiden, og på easel kortet er det på innsiden :)
Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å hive meg med på et par av disse utfordrings bloggene rundt om, har lenge fulgt med på dem, men har ikke prøvd meg med noe enda, siden jeg blir helt mo i knærne av å se alle de fantastiske bidragene som bare ramler inn !!! Så hva skal en stakkars pinglete amatør stille opp med mot slike kreasjoner ???
Men jeg har over tid nå manet frem en liten dose selvtillit og tar ett magaplask inn i havet av utfordrings blogger, og satser på at det ikke blir total fiasko :)
Related Posts with Thumbnails