Viser innlegg med etiketten kaker. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kaker. Vis alle innlegg

fredag 21. januar 2011

Bryllupskake

Før lagde jeg alskens kaker til alt i fra dåp, konfirmasjon, bursdager, utdrikkningslag, jubileer osv.
Men nå de siste par årene har jeg så og si kun lagd bryllupskaker i begrenset antall :)
Denne kaken var til et bryllup 8 januar 2011
Synes fargevalget til brudeparet var veldig flott, lys, dus lavendel og sølv.

Nærbilde av rosene, de er lagd av 50% marsipan og 50% Sukkerpasta.

Ellers er det lite man får gjort når halve huset er i sju steiner, men jeg har malt litt små dill i dag,
jeg fikk ikke tatt bilder før det ble mørkt, så hva jeg har malt får dere se i morgen :)

Hadet på badet, gamle karbonade !

onsdag 3. mars 2010

Bryllupskaker

Nå nærmer Våren seg så smått og Bryllupssesongen har så vidt begynt å høre av seg, jeg merker at jeg gleder meg til å sette igang igjen etter vinteren :) Dette er noen kaker til fra i fjor sommer / høst:)
 Først ut er denne er sjokoladekaken med blomsterpasta orkideer og eføy.



 
Og dette er en sjokoladekake med marsipanroser, perlene er også av marsipan :)

søndag 28. februar 2010

Datamaskinen min er død....:(

Da døde Datamaskina mi for godt....Takk og lov for at jeg hadde så pass vett at jeg kopierte alle bildene mine over på den eksterne harddisken for ca ei uke siden....Phuuu ! ! !
Og siden Kjartan sin maskin også er kaputt, sitter vi og krangler om den rååsa reservemaskina mi :)
Bilen vår tok foresten også kvelden på Torsdag, så den tok Falken med seg og vi tjuvlåner bilen til moren til Kjartan (samboeren min) til vi får dommen på bilen vår.
Det var også et større brudd i en ledning til telenor her, så vi var uten internett og TV i over et døgn, DET var fælt, det, med 3 unger og ingen tv ! I helga var det kaker igjen.

Slike kaker er bare kjempegøy å lage, Brudeparet giftet seg på Voss i helga, de er begge ski euntaister og har hytte på Voss som de bruker flittig om vinteren, så de ville ha de tingene som tema for kaken, og da ble kaken slik :)


torsdag 18. februar 2010

Noen Bryllupskaker

Her er et par kaker lagd det siste halvåret :)
Det er ikke blitt så mye kakebaking de siste par årene, men jeg prøver å få lagd et par stykker innimellom, helst bryllupskaker :)
Etter denne kaken må jeg ærlig innrømme at jeg hadde roser laaaangt oppi halsen... Ca 200 sukkerpasta roser i forskjellige rosa nyanser...
håper de ble fornøyd med resultatet :)


Store blomsterpasta liljer :)
Marsipan roser og blomsterpasta blad :) blomsterpasta blomster :) Digre Marsipan roser :) Trollene var også til et bryllup :)
jeg synes det er artig når folk tør å gjøre noe utradisjonelt, skulle likt å se reaksjonene på gjestene når bryllupskaken ble satt på kakebordet :)


mandag 13. juli 2009

Hektisk helg :)

Det har vært lite med oppdateringer her på ei stund, litt dataproblemer, men det er ordnet nå :)

Det har vært litt kakebaking i helga som var, et greit avbrekk fra kort lagingen :)
.

det var to bryllupskaker som for ut av dørene her denne helga, en på fredags kvelden og en lørdags morgen, Lørdags kvelden hadde vi hagefest med grilling og greier, søndagen var dedikert sofan med dolly dimples pizza og film :)

.

Marina

.

Related Posts with Thumbnails