Ja, nå er det lenge siden noe har skjedd i denne bloggen min, så det er kanskje på tide å ta fatt på den igjen :) Det har vært lite produksjon av perler den siste tiden, jeg har prøvd på å få brukt dem til noe også, ikke bare lage, det begynner å bli ganske mye perler etterhvert som bare blir lagt vekk når de er ferdig :)
Jeg har ikke så mye bilder av ferdige perler akurat nå, men det kommer etterhvert som jeg får surret meg til det :)
Her er derimot litt av hva jeg har snekret sammen av noen av perlene mine :)
Ikke lett å se, men her har jeg brukt blå perler med blomster og sommerfugler fra noen av de gamle fimo tubene mine, de andre perlene er swavorski crystal clear AB og tibetansk sølv.
Det hører også et par øredobber til settet.
Her har jeg brukt noen lentil swirler og ei rose jeg egentlig lagde til sommerfugl perlene over, men fant ut at de ble like fine uten sommerfugl perlene, kunn swavorski crystal clear AB utenom fimo perlene :)
Noen nye ansiktsperler, jeg har helt dilla på å lage perler med ansikter på, jeg tror jeg alltid kommer til å ha det også :) Utenom fimo perlene, er det metall ringer i antikk kobber, og røde og opak hvite swavorski perler, lenke og lås er metall i antikk kobber :)
Ett smykke til med ansikter....:)
Resten er swavorski perler og metall perler i antikk kobber, lenke og lås er også i metall antikk kobber :)
-Det var det, jeg kommer tilbake med bilder av flere perler om ikke så lenge :)










Ca. 15mm ansikt i lysblå og ofwhite, pusset og polert
Ca. 15mm ansikt i rosa og offwhite. Pusset og polert.
Ca. 18mm blå og brun, pusset, polert og lakket
Ca 18mm i eplegrønt, brunt og hvitt, pusset og polert
Ca 18mm med hvite og grønne blomster, lilla sommerfugl og lilla bakgrunn, pusset, polert og lakket
Her er en ladning med perler på vei inn i ovnen.....
Katastrofe !
Her er noen av de første Fimo rosene jeg lagde, de er ensfarget, utenom den røde og den ene rosa, de har en bred gullkant.
Og her er noen jeg lagde i dag, de er i to farger, de går fra mørk innerst til lyst ytterst på bladene, og fargen på kantene er blitt betraktelig tynnere i forhold til hvordan jeg lagde kantene før.



Nærbilde av en av dem, de er ca 20mm, pusset, polert og lakket.
Hvit, brun og grønn fimo er blandet sammen og kjevlet flat.
Så er den flate leiren delt opp i flere stykker, satt sammen og formet til en oval, dette blir et liljeblad.
Her er bladet forlenget og delt i to, støvbærere på den ene halvdelen, og omrisset kommet på plass.
Så er liljebladene delt i seks, tre med støvbærere og tre uten, så er de satt sammen til en lilje.
Her er noen perler sammen med tubene som er brukt på dem, blandt annet den grønne liljen over