Viser innlegg med etiketten fimo. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten fimo. Vis alle innlegg

onsdag 7. juli 2010

Long time, no see !

Ja, nå er det lenge siden noe har skjedd i denne bloggen min, så det er kanskje på tide å ta fatt på den igjen :) Det har vært lite produksjon av perler den siste tiden, jeg har prøvd på å få brukt dem til noe også, ikke bare lage, det begynner å bli ganske mye perler etterhvert som bare blir lagt vekk når de er ferdig :)

Jeg har ikke så mye bilder av ferdige perler akurat nå, men det kommer etterhvert som jeg får surret meg til det :)

Her er derimot litt av hva jeg har snekret sammen av noen av perlene mine :)

Ikke lett å se, men her har jeg brukt blå perler med blomster og sommerfugler fra noen av de gamle fimo tubene mine, de andre perlene er swavorski crystal clear AB og tibetansk sølv.
Det hører også et par øredobber til settet.

Her har jeg brukt noen lentil swirler og ei rose jeg egentlig lagde til sommerfugl perlene over, men fant ut at de ble like fine uten sommerfugl perlene, kunn swavorski crystal clear AB utenom fimo perlene :)

Noen nye ansiktsperler, jeg har helt dilla på å lage perler med ansikter på, jeg tror jeg alltid kommer til å ha det også :) Utenom fimo perlene, er det metall ringer i antikk kobber, og røde og opak hvite swavorski perler, lenke og lås er metall i antikk kobber :)

Ett smykke til med ansikter....:)
Resten er swavorski perler og metall perler i antikk kobber, lenke og lås er også i metall antikk kobber :)

-Det var det, jeg kommer tilbake med bilder av flere perler om ikke så lenge :)

torsdag 15. april 2010

Kort med fimo !

Jeg er blitt veldig glad i Spellbinders sine dieser, det er veldig få kort jeg lager nå for tiden som ikke inneholder ett eller annet utstanset med en spellbinders :)
På dette kortet har jeg også fått inn en Fimo detalj, ett av mine selvlagede polymer ansikter på forsiden av kortet, og spellbinders, så klart :)

Så noen nærbilder....

Ansiktet i blomsten har jeg laget av fimo leire, egentlig hadde jeg laget den som knapp, men filte vekk ringen bak slik at den ble flat og limte den fast midt i blomsten.
Hvis du vil se flere ansikter, er det flere som perler i Fimo bloggen min.
Forsiden av kortet, masse spellbinders, en labels, en pendant og daisy heads.


Dette glansbildet er over 100 år gammelt, det kommer fra et glansbildealbum fra slutten av 1800 tallet,
Kjøpt på auksjon for rundt 100 lappen, jeg ble paff da jeg fikk se hvor mange glansbilder, bilder og gamle visittkort det var i albumet, nærmere 200 stk. tilsammen :)

mandag 13. juli 2009

Siste nytt :)

Har hatt litt dataproblemer den siste tiden, så det har vært smått med oppdateringer her....:)
her er iallefall litt nye perler, lett blanding med noen runde perler, noen pute perler og noen lentiler :)
Jeg har enda ikke fått tid til å lage så masse ut av dem enda, men håper å få satt meg ned i ro og fred en av dagene og bare kose meg med perler, glitter og stas....:)
.

Ca 20mm lentiler i grønt og beige med sommerfugler, pusset, polert og lakket
.
Ca 15mm runde perler med grønne, rosa og brune blomster og blader, pusset og polert
.
Ca 16mm pute perler med gult, grønt, brunt og beige dekor, pusset, polert og lakket
.
Ca 15mm swirlet lentiler i bruntoner med blader og rosa blomster, pusset, polert og lakket.
.
Marina
.

onsdag 17. juni 2009

Smykke i friske farger

.
Her er et smykke jeg satt sammen i helga som var, her er noen av de første lentilene jeg lagde jeg har brukt, de har fått selskap av div. metallstæsj og Lt. shappire ab2 swarovski flatbacks og bicones for å hente inn fargen i lentilene, vanskelig å se på bildet, men det er mye glitter og litt 925 sterling sølvblad i lentilene, hun som skal få smykket er veldig glad i turkis....håper jeg traff.....:)
.
.
Marina

tirsdag 16. juni 2009

Nye perler !

Her er perlene som ble ferdig i uka som var, masse ansikt perler og litt forskjellige andre eksperimenter :)
Jeg har kun pusset og polert ansikt perlene, de andre er lakket også :)
Jeg tenker jeg kommer til å bruke en uke eller to fremover til å perle litt, jeg begynner å ha en del perler som ligger og venter på å komme ut av perleboksene mine, tror de synes det er trangt om plassen, etterhvert :)
.
.
Ca. 15mm ansikt i lys grønn og offwhite, pusset og polert.
.
.
Ca. 15mm ansikt i blå og offwhite, pusset og polert.
.
.
Ca. 15mm ansikt i lysblå og ofwhite, pusset og polert
.
.
Ca. 15mm ansikt i rosa og offwhite. Pusset og polert.
.
.
Ca. 18mm blå og brun, pusset, polert og lakket
.
.

Ca 18mm brun og orange perler, pusset, polert og lakket
. Ca 18mm i eplegrønt, brunt og hvitt, pusset og polert
.
.
Ca 18mm med hvite og grønne blomster, lilla sommerfugl og lilla bakgrunn, pusset, polert og lakket
.
Marina
.

torsdag 4. juni 2009

Perlene før og etter herding

Det kan være ganske spennende å åpne ovnen og se hvordan perlene ser ut når de er herdet, de kan være ganske så forskjellig fra da de gikk inn i ovnen, og av og til blir resultatet noe helt annet enn hvordan jeg hadde tenkt, noen ganger til det bedre og noen ganger til det verre......
.
Her er en ladning med perler på vei inn i ovnen.....
.
Her er samme ladning kommet ut av ovnen...ikke helt som planlagt, men lovende.
Nå gjenstår bare pussing, polering og eventuelt lakk.
.Katastrofe !
Disse ble så svidd at det var rett før de tok fyr, mangen timers arbeid rett i dass....
Jeg hadde kommet borti temperaturen slik at de ble herdet, eller i dette tillfellet, svidd av, på 300 grader, det er ca 170 grader over max temperaturen, jeg sjekker temperaturen både en og to og tre ganger nå når jeg har perler i ovnen.....-Erfaring fryder, var det noen som sa.....:)
Marina :)
.

torsdag 28. mai 2009

Klar for lakking....eller ikke ?

Her er en ladning med litt forskjellige perler som er ferdig pusset og polert, jeg har ikke helt bestemt meg enda for om dem skal lakkes eller ikke, og isåfall hvilke av dem ???
-Så mange valg, Argh....!


Dette er forrige ukes perleproduksjon :)
Marina:)
.

3D Roser

jeg synes 3D roser er veldig fint som annheng eller fokus perle, og etter en del prøving og feiling synes jeg at de begynner å bli sånn noen lunde, etterhvert.
Her er noen av de første Fimo rosene jeg lagde, de er ensfarget, utenom den røde og den ene rosa, de har en bred gullkant.

Og her er noen jeg lagde i dag, de er i to farger, de går fra mørk innerst til lyst ytterst på bladene, og fargen på kantene er blitt betraktelig tynnere i forhold til hvordan jeg lagde kantene før.
.
Marina

onsdag 27. mai 2009

Min favoritt tube

Jeg har laget mange blomster tuber og småkryp tuber, så her en kveld da jeg var rimelig tom for ideer, fant jeg ut at jeg skulle prøve å lage noe annet til en forandring, og bestemte meg for å lage et ansikt, jeg ble ganske fornøyd med resultatet til å være første forsøk :)
Jeg har laget et par ansikter til, men det første er fremdeles min favoritt.
.
Noen ansikt tuber:




Her er noen perler jeg har laget med ansikt tuber :



Perlene er ca 15mm, pusset, polert og lakket.
Disse perlene er noen av de jeg synes er kjekkest å lage fordi det er like spennendes hver gang å se hvilke ansiktsuttrykk de får, lager jeg 20 stk. blir det 20 forskjellige utrykk, og det er like fascinerendes hver gang en ladning med ansiktsperler kommer ut av ovnen:)

tirsdag 26. mai 2009

Lentiler med swirler

Å lage perler med swirler er en av mine favoritter, det er nesten umulig at det går galt, og det er en super måte å få brukt opp rester av tuber og andre rester som man ikke får brukt til nye tuber eller andre prosjekter.



Dette er noen swirler laget av rester av diverse blomster tuber og en teknikk kalt Moukme Gane, det er også glitter, ekte bladgull og ekte bladsølv i dem.
Nærbilde av en av dem, de er ca 20mm, pusset, polert og lakket.
HVORDAN ER DE LAGET ?

Alle perlene mine er 100% håndlaget av fimo soft, fimo classic, cernit, sculpey osv. alt sammen polymer leirer som herdes i ovn.
Det finnes mange produsenter av polymer leire, her i Norge er det Fimo produsert av Eberhard Faber og Cernit produsert av Jacuard Products som er de mest vanlige, men man kan noen plasser ramle over Sculpey ll og Sculpey lll produsert av Sculpey.
Alle perlene jeg lager med blomster, ansikter og småkryp er lagd med tuber, ingen maling, rubbons eller lignenes er brukt, alle tubene har jeg laget selv med fimo før jeg har brukt dem på perlene.

GRØNN LILJE TUBE :
Hvit, brun og grønn fimo er blandet sammen og kjevlet flat.

Så er den flate leiren delt opp i flere stykker, satt sammen og formet til en oval, dette blir et liljeblad.

Her er bladet forlenget og delt i to, støvbærere på den ene halvdelen, og omrisset kommet på plass.

Så er liljebladene delt i seks, tre med støvbærere og tre uten, så er de satt sammen til en lilje.


Her er Liljen ferdig pakket inn og klar til redusering.
Her er noen perler sammen med tubene som er brukt på dem, blandt annet den grønne liljen over

Etter at tubene og perlene er ferdig, herdes de i ovnen i ca 30 min, etter at de er avkjølt, blir de pusset for hånd med sandpapir, skal de være matte, blir de pusset 3 til 4 ganger fra korning 400 til korning 1200, så blir de håndpolert.
Skal de være blanke, blir de pusset 2 til 3 ganger fra korning 400 til 1000, så blir de håndpolert før de til slutt får to strøk akryllakk.
Selv om perlene er pusset, polert og lakket til den store gullmedalje, er de fremdeles håndlaget og ikke 100% feilfri, jeg bruker ingen former eller lignende, de blir formet for hånd, så størrelsene kan variere en millimeter eller to fra hva som er anngitt, formen på dem er ikke feilfri, hullene er kanskje ikke 100% sentrert, og noe ujevnheter må regnes med.

Marina
Related Posts with Thumbnails