Viser innlegg med etiketten Diverse. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Diverse. Vis alle innlegg

tirsdag 29. mars 2011

Full rulle !

Tiden flyr når man har det moro !
Det har vært travelt de siste ukene.
Tapeten i stua var knapt nok kommet på veggen før gubben hadde kastet rubbel og bit ut fra soverommet og lagt ned gulvet som vi har hatt stående på vent i ca 3 år, og før helga oljet han det 2 ganger, og det er fremdeles ikke tørt...så nå har vi lagt bak sofan i stua i ei uke, og blir nok liggendes der ei stund til, ja....
Når han først var i gang der inne, så fixet han taket også, etter å ha sett på tid for hjem hvordan man kan fixe lerretstak.
Helten i full sving på stylter.

Pakke i posten har jeg fått også, fra snille Moan med den koselige strikke bloggen Meg og Mitt

Inni pakken var det garn, 4 1/2 nøste med rauma finullsgarn og en rest med bommulsgarn

Jeg likte fargen kjempegodt, turkis....Tusen takk, Moan !!!

Nå er det sofan neste...ha det bra :)

Marina

søndag 23. januar 2011

Kofferter og katten

Jeg nevnte i ett innlegg litt tidligere at jeg drev å malte diverse små ting og tang...
Noe av det jeg har malt er et par kofferter, en til juletre lysholderene mine, og en til den ene katten vår.
Jeg har sett en eller annen plass noen som hadde lagd en stilig seng til hunden sin, og fant ut at det var jo helt genialt til den ene katten vår, hvis hun ikke står og spinner opp etter glasset på et av akvariene, er hun som regel å finne i en eske eller boks, skåler funker også,og skulle hun være så heldig og ramle over en papirpose er lykken fullkommen. At det allerede er saker og ting i utvalgte soveplass er ingen hindring.

Så jeg satte i gang og lagde denne til henne:
Jeg malte, lagde skilt og har til og med sydd pute til.
MEN, har den utakknemlige pelsdotten i det hele tatt PRØVD den ?
Neida, hun ligger i kofferten til dukkeserviset til Elli, ved siden av den nye kofferten sin....sukk.
På skiltet står det foresten "BEWARE ! angry fuzzball sleeps here" Hun er en smule tempramentsfull, noe de andre kattene her får erfare, er hun sur, vanker det ørefiker i fleng på de andre kattene, så et tegn på hvilket humør hun er i når hun melder sin entree i Casa Del Kaos, er hvis de andre kattene leter panisk etter åpne dører eller vinduer.....:)

Dette er den andre kofferten jeg malte, den er litt mindre en den over, og jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gjøre noe mer med den enda. Jeg hadde tenkt å bruke den til å oppbevare juletre lysholderene mine i den..

Nå skal jeg se Pink Panter med Peter Sellers resten av kvelden :)

-Ha en fortsatt fin Søndags kveld !

Marina.

Vestlansk vinter

Hva kan man si ?
Vinteren i fjor var noe helt for seg selv, men i år har vi fått tilbake den  gode, gamle Vestlands vinteren.
Det er is overalt, og med en gang man trør utenfor døra, så er det med livet som innsats, det regner, fryser, regner, fryser, og så regner det litt til oppå der igjen sånn at det blir SKIKKELIG glatt, i går kom nin bror krabbende opp bakken på alle fire,bokstavelig talt, mens Far i heimen stort sett tar bakken på ræv ned hver morgen..
Forhåpentligvis forsvinner den verste isen fra veiene etterhvert, for frem til den er vekk, har Høvding "HanSomTarBakkenPåRævHverMorgen" Gått ut i streik, etter at vi hadde hentet døren til stua og tatt en liten svipptur ut til Vestkanten og hentet to hagestoler og var på vei hjem, fikk jeg følgende melding "Jeg henter ikke en ting til før føret kommer seg, så hold deg unna FINN"

Det er noen som synes glatten er helt ok
Becci fant likså greit frem skøytene og gikk ut i hagen og tok et par runder.
En tur bort til bjørka, forbi rosebeddet....
Skulle ønske jeg kunne si at dette er bassenget vårt, men det er det desverre ikke, det er plenen....
I bakgrunnen er drivhuset vårt (jada, fant på finn:) mangler 7 ruter som vi forhåpentlig får satt inn snart, slik at vi kan begynne å bruke det til våren, jeg har fremdeles ikke gitt opp mega gresskaret mitt...

-Forresten så er golfsko et lite tips til dem som ikke får tak i brodder....:)

Marina.

onsdag 1. juli 2009

JEG HAR VUNNET !

Jeg ble helt månebedåtten i går da jeg hadde en av mine runder rundtom på diverse sider og forumer jeg pleier å surfe på, helgen har vært travel her, så jeg hadde knapt nok fått sett på PC, så en av de første stoppene var et av mine favoritt forumer, RUBBERSTAMPS !
-Og der fant jeg ut at på Fredagen hadde jeg jaggu meg vunnet ikke bare en men TO av åtte premier på det årlige loddsalget der !
-Det var ikke småtteri, heller, flere stempelplater, gavekort, forundringspakker, charms, pyntenåler, diverse metallpynt, tag-a-long, basic grey pad, og jeg vet ikke hva !
-Jeg ELSKER pakker i postkassa mi, og kommer nok til å stå i giv akt ved siden av den de neste dagene når (den stakkars) postmannen kommer !
.
Marina

søndag 21. juni 2009

Skulle du tru !!!

I går var jeg med naboen til Fusa og red på hest !
-Jeg som knapt nok vet bak eller frem på en, jeg er ganske stolt over meg selv :)
-Jeg kom meg oppå hesten på første forsøk (trodde helt ærlig at hele å-lære-å-ri infallet mitt skulle stoppe der....:)
-jeg fant reversen
-klarte å styre til høyre og venstre
-fikk den i gir
-fant bremsen
-humpet avgårde i ca 40 min (-Uten å ramle av !)
-Og parkere
-Jeg er så fornøyd med meg selv...:)

-Og her er bevis !
.
Bevis 1.

-bevis to
.
Marina

torsdag 4. juni 2009

Sprettent besøk :)

Denne vesle karen fikk vi besøk av i forrige uke, var han ikke sjarmerenes ?
Jeg har sans for frosker/padder, spesielt tre frosker, og da denne fyren kom innom, begynte det å poppe opp nye tube ideer, det hadde vært morsomt med en frosk her og der på noen perler..... -Utfordring til meg selv i Juni, eller hva ?
.-Flink å posere, var han også :)
.
Marina :)
.

onsdag 3. juni 2009

QXL Fredag 5 Juni

I morgen starter jeg 5 ausjoner på QXL, det er litt forskjellige lentiler med swirler i første omgang.
Auksjonene går over 5 dager og avsluttes 10.06.2009 kl 23.00


Ca 20mm swirlet lentil, har lagt ut 5 av dem på qxl


Ca 20mm swirlet lentil, har lagt ut 5 Stk av dem også

Ca 16mm swirlet lentil, har lagt ut 6 stk av disse

Ca 20mm swirlet lentil, har lagt ut 5 stk av disse også :)
Ca 20mm swirlet lentil, 5 stk av dem også :)
Har lurt litt på å prøve http://www.etsy.com/ eller muligens http://www.artfire.com/ i stedet for QXL, noen som har erfaring med en eller begge av dem ?
-Gode råd mottas med takk :)
.

Related Posts with Thumbnails