Viser innlegg med etiketten kort. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kort. Vis alle innlegg

torsdag 15. april 2010

Kort med fimo !

Jeg er blitt veldig glad i Spellbinders sine dieser, det er veldig få kort jeg lager nå for tiden som ikke inneholder ett eller annet utstanset med en spellbinders :)
På dette kortet har jeg også fått inn en Fimo detalj, ett av mine selvlagede polymer ansikter på forsiden av kortet, og spellbinders, så klart :)

Så noen nærbilder....

Ansiktet i blomsten har jeg laget av fimo leire, egentlig hadde jeg laget den som knapp, men filte vekk ringen bak slik at den ble flat og limte den fast midt i blomsten.
Hvis du vil se flere ansikter, er det flere som perler i Fimo bloggen min.
Forsiden av kortet, masse spellbinders, en labels, en pendant og daisy heads.


Dette glansbildet er over 100 år gammelt, det kommer fra et glansbildealbum fra slutten av 1800 tallet,
Kjøpt på auksjon for rundt 100 lappen, jeg ble paff da jeg fikk se hvor mange glansbilder, bilder og gamle visittkort det var i albumet, nærmere 200 stk. tilsammen :)

Kort uten motiv eller tekst stempel

Prima sine nyeste ark er så nydelige, så da jeg satt meg ned for å lage noen kort tenkte jeg at jeg ikke skulle bruke så mye pynt på dem, men....vel, det gikk litt over stokk og stein, kan man si....:)

Man kan nesten ikke se Prima arkene...

Masse blomster og sommerfugler...

Noen nærbilder
Små tøyblomster

Sommerfugl, Karen Marie Klipp

Enda flere tøyblomster

Sommerfugl, plast og tøy.

lørdag 13. mars 2010

I vente på sommeren :)

Ellinor var i bursdagsbesøk på Onsdag som var, og da hadde hun jo såklart med seg kort :)
Jubilanten ble hele 2 år, så da måtte jeg finne på noe som kanskje kunne fenge en 2 åring, :)
Jeg begynner å bli en smule lei vinteren nå, og gleder meg til våren begynner å vise seg, og det hadde jeg i tankene da jeg satte i gang med kortet :)
Marihøna er en paper piecing jeg lagde for lenge siden, fra mønster kjøpt fra Lisas precious piecings.
Resten av kortet var ganske kjapt satt sammen, så jeg fikk ikke tid til å klæsje på mere stæsj...

Tja...friske farger ?

Noen kort som ble produsert i helga :)
Har endelig fått med meg hva denne bretteteknikken heter...thrifoldcard....Yeahhh...
Har brukt ganske mye forskjellig dilldall her, det jeg husker i farten er bazill, blomst fra prima,sommerfugler fra  panduro, klistremerker fra Nille, 7 gypsies mønsterark, golden mica flakes, blonder, bling, blader og spellbinders frameabillities.....phu...mye greier her :)

Noen detalje bilder må jo vi ha også :)





-Og neste kort som er laget av restene av kortet over...:)
Her har jeg også klart å få med meg hva bretteteknikken heter, easel card....Yess, nå er jeg imponert over meg selv :) Men, men nok om meg, og mer om kortet :)
Her har jeg brukt spellbinders pendants, spellbinders shapeabillities, spellbinders fancy tags, øyenstikkere fra panduro, div garn, brads fra bazill og swavorsky krystaller. Alt papir er rester fra trifold kortet over :)

Må få med noen detaljer her og :)


Glemte å ta bilde av innsiden av kortene, men på trifold kortet har jeg lagd skrive felt på baksiden, og på easel kortet er det på innsiden :)
Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å hive meg med på et par av disse utfordrings bloggene rundt om, har lenge fulgt med på dem, men har ikke prøvd meg med noe enda, siden jeg blir helt mo i knærne av å se alle de fantastiske bidragene som bare ramler inn !!! Så hva skal en stakkars pinglete amatør stille opp med mot slike kreasjoner ???
Men jeg har over tid nå manet frem en liten dose selvtillit og tar ett magaplask inn i havet av utfordrings blogger, og satser på at det ikke blir total fiasko :)

onsdag 3. mars 2010

Kort og pose

Datteren min var i bursaggsbesøk i helga, og flink som jeg er, ble det penger i pakken.....
så jeg lagde et kort med en hilsen i, og en pose til å ha pengene i:)
Stempelet jeg har brukt er fra ei stempelplate fra Inkido som jeg kjøpte fra Papirplaneten for et par uker siden, tror den kommer til å bli en av mine favoritter fremover :)

søndag 28. februar 2010

Noen nye kort

Jeg har nå fått laget litt kort i uka som gikk

Dette er et ganske enkelt et, bakgrunnen er et krøllet ark som jeg har sprayet med Glimmer mist og stemplet ramme rundt, jeg limte også noen blonder på langs kanten, motivet er glansbilder :)

På dette kortet har jeg laget bakgrunnen av blonder som jeg har malt med gesso, motivet har jeg festet på en drikke brikke jeg har kladdet på med gesso og alkoholblekk, det kom ikke frem på bildet, men jeg brukte også sølv blekk så da jeg gikk over brikken med sandpapir kom det små sølv partier frem. Ellers har jeg brukt litt av en gammel bokside, primablomst, pyntenål, et gammel bånd, gull perlene er egentlig ment for kakedekorering :) husker ikke i farten hvor stempelet komer fra...

Dette er et slikt brettekort som står av seg selv...jeg husker aldri hva de forskjellige bretteteknikkene heter... bakgrunnen er bazill som jeg har malt med Studio gold exstra large mica flakes, motivet er festet på en av "tabbe" drikke brikkene mine, blomstene har jeg laget selv av mulberry papir (fremgangsmåten finner du i Pia Bau sin blogg ) ellers er det blonde rundt kanten og hyssing festet med en smykkelås

Her er kortet når det er satt opp :)
(ett til stempel jeg selvfølgelig ikke husker hvor kommer fra...:)

Enda en bretteteknikk jeg ikke husker hva heter, ellers er det bazill, gamle boksider og glansbilder som er brukt her, litt stempling og en av blomstene jeg har laget selv, på fremsiden har jeg også limt på gamle klokke deler og noen swarovski krystaller.

Her er nærbilde av noen av klokke delene og swavorski krystallene :)

torsdag 18. februar 2010

Søfteland Treff

Jeg var på Søfteland Treffet for tredje gang nå den 6 februar, denne gangen lokket jeg med meg Søsteren min, så jeg slapp å gå alene :)
Vi tok også med oss jentene våres på 10 år. Vi trodde de skulle gå lei etter et par timer, men vi måtte jage dem hjem kl 18.30 da hadde de vært med oss i 8 timer !
Min søster og jeg var vel hjemme 2 timer etter dem. Hver gang jeg har vært på treffet, har jeg så vidt klart å bli ferdig med et kort, det er så mange utrolig dyktige folk som kommer, og jeg bruker vel mesteparten av tiden til å gå rundt og beundre alle de nydelige kreasjonene som trylles frem langs bordene (Oki, noe av tiden går også til shopping....denne gangen fikk min søster munnkurv ang. summer skulle min samboer finne på å spørre når han hentet oss...:)
MEN, denne gangen klarte jeg faktisk å bli ferdig med hele TO kort på de timene vi var der, yeah..:)





Børste støv av Bloggen min, ja....

Nei, her er det leeeenge siden det har vært noen aktivitet, ja....
Jeg skal prøve å være litt flinkere og ikke la det gå like lang tid mellom hvert innlegg...Ehemm...:)
Jeg har lurt litt på om jeg rett og slett skal slå sammen denne og fimo bloggen min, siden jeg er så aktiv på begge to, kan det jo hende at det blir TO innlegg i halvåret da...:)
Etter en ganske lang pause / sperre har jeg så smått begynt å scrappe og lage litt kort igjen, har vel slått meg på Vintage og Shabby Chic tendensene som herjer i de fleste scrappe og kort krokene rundtom i de tusen hjem, jeg har alltid hatt sans for gamle ting og tildels den fransk inspirerte bonderomantikken også (sorry Kjartan, i doo...) disse to kortene var iallefall et forsøk på Shabby chic, men jeg er ikke sikker på om jeg traff helt , men det var iallefall kjekt å lage dem :)



mandag 13. juli 2009

Noen kort fra uka som var :)

I uka som var brukte jeg kveldene stort sett til å lage kort, så boksen med ferdige kort begynner å ta seg opp etterhvert :)
.

Magnolia motiv.

Ett til med Magnolia motiv...

...Og ett til med Magnolia motiv....jeg er veldig glad i Magnolia og Hanglar stempler :)

.
Jeg har vært innom tanken på å begynne på julekortene etterhvert.....fikk E-mail fra Kreativ Hobby i dag, de har tilbud på julestempler denne uka.....:)

.

Marina

.

søndag 21. juni 2009

Noen Kort :)

.
I helga har jeg fått lagd noen kort, jeg har faktisk laget skrivefelt inni alle sammen, og er ganske fornøyd med meg selv, siden jeg vanligvis bare styrer med forsiden av kortene og "glemmer" innsidene (selektiv hukommelse har jeg hørt at det heter....) Jeg har slått meg på Vintage bølgen, jeg er håpløst glad i glitter, blonder, gamle bilder og duker, antikviteter osv. så at Vintage er i vinden, passer meg suverent.
.

Motivene jeg har brukt på kortene kommer fra et gammelt album jeg ramlet over, albumet er fylt helt opp med kort, glansbilder, gamle utklipp og visittkort, alt fra 1800 tallet, det er ting og tang der til hundrevis av kort :)
.

..
Marina
.
Related Posts with Thumbnails