lørdag 13. mars 2010

I vente på sommeren :)

Ellinor var i bursdagsbesøk på Onsdag som var, og da hadde hun jo såklart med seg kort :)
Jubilanten ble hele 2 år, så da måtte jeg finne på noe som kanskje kunne fenge en 2 åring, :)
Jeg begynner å bli en smule lei vinteren nå, og gleder meg til våren begynner å vise seg, og det hadde jeg i tankene da jeg satte i gang med kortet :)
Marihøna er en paper piecing jeg lagde for lenge siden, fra mønster kjøpt fra Lisas precious piecings.
Resten av kortet var ganske kjapt satt sammen, så jeg fikk ikke tid til å klæsje på mere stæsj...

Tja...friske farger ?

Noen kort som ble produsert i helga :)
Har endelig fått med meg hva denne bretteteknikken heter...thrifoldcard....Yeahhh...
Har brukt ganske mye forskjellig dilldall her, det jeg husker i farten er bazill, blomst fra prima,sommerfugler fra  panduro, klistremerker fra Nille, 7 gypsies mønsterark, golden mica flakes, blonder, bling, blader og spellbinders frameabillities.....phu...mye greier her :)

Noen detalje bilder må jo vi ha også :)





-Og neste kort som er laget av restene av kortet over...:)
Her har jeg også klart å få med meg hva bretteteknikken heter, easel card....Yess, nå er jeg imponert over meg selv :) Men, men nok om meg, og mer om kortet :)
Her har jeg brukt spellbinders pendants, spellbinders shapeabillities, spellbinders fancy tags, øyenstikkere fra panduro, div garn, brads fra bazill og swavorsky krystaller. Alt papir er rester fra trifold kortet over :)

Må få med noen detaljer her og :)


Glemte å ta bilde av innsiden av kortene, men på trifold kortet har jeg lagd skrive felt på baksiden, og på easel kortet er det på innsiden :)
Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å hive meg med på et par av disse utfordrings bloggene rundt om, har lenge fulgt med på dem, men har ikke prøvd meg med noe enda, siden jeg blir helt mo i knærne av å se alle de fantastiske bidragene som bare ramler inn !!! Så hva skal en stakkars pinglete amatør stille opp med mot slike kreasjoner ???
Men jeg har over tid nå manet frem en liten dose selvtillit og tar ett magaplask inn i havet av utfordrings blogger, og satser på at det ikke blir total fiasko :)

onsdag 3. mars 2010

Kort og pose

Datteren min var i bursaggsbesøk i helga, og flink som jeg er, ble det penger i pakken.....
så jeg lagde et kort med en hilsen i, og en pose til å ha pengene i:)
Stempelet jeg har brukt er fra ei stempelplate fra Inkido som jeg kjøpte fra Papirplaneten for et par uker siden, tror den kommer til å bli en av mine favoritter fremover :)

Bryllupskaker

Nå nærmer Våren seg så smått og Bryllupssesongen har så vidt begynt å høre av seg, jeg merker at jeg gleder meg til å sette igang igjen etter vinteren :) Dette er noen kaker til fra i fjor sommer / høst:)
 Først ut er denne er sjokoladekaken med blomsterpasta orkideer og eføy.



 
Og dette er en sjokoladekake med marsipanroser, perlene er også av marsipan :)

søndag 28. februar 2010

Litt scrapping :)

Jeg har scrappet litt etter gammelt, det er en god stund siden siste jeg scrappet, og jeg må si det ga mersmak :)
Jeg scrappet dagen vi "plukket" juletreet vårt, vi var på Kuven, og det var koselig med grue, kakao, kaffe og eventyrstund :)






Noen nye kort

Jeg har nå fått laget litt kort i uka som gikk

Dette er et ganske enkelt et, bakgrunnen er et krøllet ark som jeg har sprayet med Glimmer mist og stemplet ramme rundt, jeg limte også noen blonder på langs kanten, motivet er glansbilder :)

På dette kortet har jeg laget bakgrunnen av blonder som jeg har malt med gesso, motivet har jeg festet på en drikke brikke jeg har kladdet på med gesso og alkoholblekk, det kom ikke frem på bildet, men jeg brukte også sølv blekk så da jeg gikk over brikken med sandpapir kom det små sølv partier frem. Ellers har jeg brukt litt av en gammel bokside, primablomst, pyntenål, et gammel bånd, gull perlene er egentlig ment for kakedekorering :) husker ikke i farten hvor stempelet komer fra...

Dette er et slikt brettekort som står av seg selv...jeg husker aldri hva de forskjellige bretteteknikkene heter... bakgrunnen er bazill som jeg har malt med Studio gold exstra large mica flakes, motivet er festet på en av "tabbe" drikke brikkene mine, blomstene har jeg laget selv av mulberry papir (fremgangsmåten finner du i Pia Bau sin blogg ) ellers er det blonde rundt kanten og hyssing festet med en smykkelås

Her er kortet når det er satt opp :)
(ett til stempel jeg selvfølgelig ikke husker hvor kommer fra...:)

Enda en bretteteknikk jeg ikke husker hva heter, ellers er det bazill, gamle boksider og glansbilder som er brukt her, litt stempling og en av blomstene jeg har laget selv, på fremsiden har jeg også limt på gamle klokke deler og noen swarovski krystaller.

Her er nærbilde av noen av klokke delene og swavorski krystallene :)

Datamaskinen min er død....:(

Da døde Datamaskina mi for godt....Takk og lov for at jeg hadde så pass vett at jeg kopierte alle bildene mine over på den eksterne harddisken for ca ei uke siden....Phuuu ! ! !
Og siden Kjartan sin maskin også er kaputt, sitter vi og krangler om den rååsa reservemaskina mi :)
Bilen vår tok foresten også kvelden på Torsdag, så den tok Falken med seg og vi tjuvlåner bilen til moren til Kjartan (samboeren min) til vi får dommen på bilen vår.
Det var også et større brudd i en ledning til telenor her, så vi var uten internett og TV i over et døgn, DET var fælt, det, med 3 unger og ingen tv ! I helga var det kaker igjen.

Slike kaker er bare kjempegøy å lage, Brudeparet giftet seg på Voss i helga, de er begge ski euntaister og har hytte på Voss som de bruker flittig om vinteren, så de ville ha de tingene som tema for kaken, og da ble kaken slik :)


fredag 19. februar 2010

Korketavle

Dette er ei gammel korketavle jeg hadde tenkt å kaste, men etter å ha knirket litt på det, malte jeg den antikkhvit, stemplet rundt kantene og limte på noen blonder, og voila...go som gull :)
Nærbilde av rammen, blonden og stemplinga :) Det som glitrer på rammen er Goldens Mica Flake large akryl maling/medium
"hadde tenkt å kaste", "lurte på å kaste", "meningen å kaste"
er forresten setninger jeg bruker myyyye :)

Dørskilt til ungene :)

.
Da jeg ryddet på roterommet mitt her for noen uker siden, fant jeg noen gamle små rammer jeg hadde kjøpt på Ikea for flere år siden, og etter å ha snudd og vridd litt på de ei stund, lagde jeg to skilt, ett til roterommet mitt, det står :
" Jeg er kreativ, du forventer vel ikke at jeg er ryddig også ?"
Ett til, vel, huset....det står:
"Huset vårt var ryddig i forige uke...Beklager, men du gikk glipp av det"

Jeg hadde igjen 4 små og 1 stor ramme etter de to skiltene, så da fikk Ellinor den største og de andre de små.
Ellinor sitt skilt:
Det står "mammas engel, pappas skatt, hele husets apekatt !" fordelt under hvert bilde.
Lea sitt skilt.
Charlotte sitt skilt.
Andreas sitt skilt.
Rebecca sitt skilt.
Rebecca er forresten en skikkelig rotekopp og er den av ungene som har det desidert mest rotete rommet, så på hennes skilt står det "Mitt rom er min borg ! (og mutterns sorg...) hun var ikke heeeelt fornøyd med det, men jeg kunne bare ikke dy meg :)
Glad og fornøyd for at jeg ENDELIG hadde funnet noe å bruke de gamle rammene på, reiste jeg rett ut på Ikea og kjøpte meg en haug med nye, kjekt å ha....:)

torsdag 18. februar 2010

Noen Bryllupskaker

Her er et par kaker lagd det siste halvåret :)
Det er ikke blitt så mye kakebaking de siste par årene, men jeg prøver å få lagd et par stykker innimellom, helst bryllupskaker :)
Etter denne kaken må jeg ærlig innrømme at jeg hadde roser laaaangt oppi halsen... Ca 200 sukkerpasta roser i forskjellige rosa nyanser...
håper de ble fornøyd med resultatet :)


Store blomsterpasta liljer :)
Marsipan roser og blomsterpasta blad :) blomsterpasta blomster :) Digre Marsipan roser :) Trollene var også til et bryllup :)
jeg synes det er artig når folk tør å gjøre noe utradisjonelt, skulle likt å se reaksjonene på gjestene når bryllupskaken ble satt på kakebordet :)


Søfteland Treff

Jeg var på Søfteland Treffet for tredje gang nå den 6 februar, denne gangen lokket jeg med meg Søsteren min, så jeg slapp å gå alene :)
Vi tok også med oss jentene våres på 10 år. Vi trodde de skulle gå lei etter et par timer, men vi måtte jage dem hjem kl 18.30 da hadde de vært med oss i 8 timer !
Min søster og jeg var vel hjemme 2 timer etter dem. Hver gang jeg har vært på treffet, har jeg så vidt klart å bli ferdig med et kort, det er så mange utrolig dyktige folk som kommer, og jeg bruker vel mesteparten av tiden til å gå rundt og beundre alle de nydelige kreasjonene som trylles frem langs bordene (Oki, noe av tiden går også til shopping....denne gangen fikk min søster munnkurv ang. summer skulle min samboer finne på å spørre når han hentet oss...:)
MEN, denne gangen klarte jeg faktisk å bli ferdig med hele TO kort på de timene vi var der, yeah..:)





Børste støv av Bloggen min, ja....

Nei, her er det leeeenge siden det har vært noen aktivitet, ja....
Jeg skal prøve å være litt flinkere og ikke la det gå like lang tid mellom hvert innlegg...Ehemm...:)
Jeg har lurt litt på om jeg rett og slett skal slå sammen denne og fimo bloggen min, siden jeg er så aktiv på begge to, kan det jo hende at det blir TO innlegg i halvåret da...:)
Etter en ganske lang pause / sperre har jeg så smått begynt å scrappe og lage litt kort igjen, har vel slått meg på Vintage og Shabby Chic tendensene som herjer i de fleste scrappe og kort krokene rundtom i de tusen hjem, jeg har alltid hatt sans for gamle ting og tildels den fransk inspirerte bonderomantikken også (sorry Kjartan, i doo...) disse to kortene var iallefall et forsøk på Shabby chic, men jeg er ikke sikker på om jeg traff helt , men det var iallefall kjekt å lage dem :)



mandag 13. juli 2009

Siste nytt :)

Har hatt litt dataproblemer den siste tiden, så det har vært smått med oppdateringer her....:)
her er iallefall litt nye perler, lett blanding med noen runde perler, noen pute perler og noen lentiler :)
Jeg har enda ikke fått tid til å lage så masse ut av dem enda, men håper å få satt meg ned i ro og fred en av dagene og bare kose meg med perler, glitter og stas....:)
.

Ca 20mm lentiler i grønt og beige med sommerfugler, pusset, polert og lakket
.
Ca 15mm runde perler med grønne, rosa og brune blomster og blader, pusset og polert
.
Ca 16mm pute perler med gult, grønt, brunt og beige dekor, pusset, polert og lakket
.
Ca 15mm swirlet lentiler i bruntoner med blader og rosa blomster, pusset, polert og lakket.
.
Marina
.
Related Posts with Thumbnails