mandag 13. juli 2009

Siste nytt :)

Har hatt litt dataproblemer den siste tiden, så det har vært smått med oppdateringer her....:)
her er iallefall litt nye perler, lett blanding med noen runde perler, noen pute perler og noen lentiler :)
Jeg har enda ikke fått tid til å lage så masse ut av dem enda, men håper å få satt meg ned i ro og fred en av dagene og bare kose meg med perler, glitter og stas....:)
.

Ca 20mm lentiler i grønt og beige med sommerfugler, pusset, polert og lakket
.
Ca 15mm runde perler med grønne, rosa og brune blomster og blader, pusset og polert
.
Ca 16mm pute perler med gult, grønt, brunt og beige dekor, pusset, polert og lakket
.
Ca 15mm swirlet lentiler i bruntoner med blader og rosa blomster, pusset, polert og lakket.
.
Marina
.

Noen kort fra uka som var :)

I uka som var brukte jeg kveldene stort sett til å lage kort, så boksen med ferdige kort begynner å ta seg opp etterhvert :)
.

Magnolia motiv.

Ett til med Magnolia motiv...

...Og ett til med Magnolia motiv....jeg er veldig glad i Magnolia og Hanglar stempler :)

.
Jeg har vært innom tanken på å begynne på julekortene etterhvert.....fikk E-mail fra Kreativ Hobby i dag, de har tilbud på julestempler denne uka.....:)

.

Marina

.

Hektisk helg :)

Det har vært lite med oppdateringer her på ei stund, litt dataproblemer, men det er ordnet nå :)

Det har vært litt kakebaking i helga som var, et greit avbrekk fra kort lagingen :)
.

det var to bryllupskaker som for ut av dørene her denne helga, en på fredags kvelden og en lørdags morgen, Lørdags kvelden hadde vi hagefest med grilling og greier, søndagen var dedikert sofan med dolly dimples pizza og film :)

.

Marina

.

onsdag 1. juli 2009

JEG HAR VUNNET !

Jeg ble helt månebedåtten i går da jeg hadde en av mine runder rundtom på diverse sider og forumer jeg pleier å surfe på, helgen har vært travel her, så jeg hadde knapt nok fått sett på PC, så en av de første stoppene var et av mine favoritt forumer, RUBBERSTAMPS !
-Og der fant jeg ut at på Fredagen hadde jeg jaggu meg vunnet ikke bare en men TO av åtte premier på det årlige loddsalget der !
-Det var ikke småtteri, heller, flere stempelplater, gavekort, forundringspakker, charms, pyntenåler, diverse metallpynt, tag-a-long, basic grey pad, og jeg vet ikke hva !
-Jeg ELSKER pakker i postkassa mi, og kommer nok til å stå i giv akt ved siden av den de neste dagene når (den stakkars) postmannen kommer !
.
Marina

søndag 21. juni 2009

Skulle du tru !!!

I går var jeg med naboen til Fusa og red på hest !
-Jeg som knapt nok vet bak eller frem på en, jeg er ganske stolt over meg selv :)
-Jeg kom meg oppå hesten på første forsøk (trodde helt ærlig at hele å-lære-å-ri infallet mitt skulle stoppe der....:)
-jeg fant reversen
-klarte å styre til høyre og venstre
-fikk den i gir
-fant bremsen
-humpet avgårde i ca 40 min (-Uten å ramle av !)
-Og parkere
-Jeg er så fornøyd med meg selv...:)

-Og her er bevis !
.
Bevis 1.

-bevis to
.
Marina

Noen Kort :)

.
I helga har jeg fått lagd noen kort, jeg har faktisk laget skrivefelt inni alle sammen, og er ganske fornøyd med meg selv, siden jeg vanligvis bare styrer med forsiden av kortene og "glemmer" innsidene (selektiv hukommelse har jeg hørt at det heter....) Jeg har slått meg på Vintage bølgen, jeg er håpløst glad i glitter, blonder, gamle bilder og duker, antikviteter osv. så at Vintage er i vinden, passer meg suverent.
.

Motivene jeg har brukt på kortene kommer fra et gammelt album jeg ramlet over, albumet er fylt helt opp med kort, glansbilder, gamle utklipp og visittkort, alt fra 1800 tallet, det er ting og tang der til hundrevis av kort :)
.

..
Marina
.

torsdag 18. juni 2009

Velkommen til min Hobby Blogg !


Heisann !
Dette er min rotekrok på nett, hvor jeg kommer til å blogge om det jeg måtte finne på av hobby dill dall og andre prosjekter, og som til tider kan være en hel del.....noe som blir begynt på, noe som blir halvferdig og det som faktisk skulle finne på og bli 100% gjennomført !

Jeg har en til blog http://www.mlpdesigns.blogspot.com/ der jeg maser om Fimo som er en av mine aller største diller, mens denne er som sagt dedikert til alt annet :)

Jeg kommer også til å legge ut bilder av kakene mine her, til jeg får surret meg rundt til å finne på noe lurt med hjemmeside problemet mitt...alle kaker fra 2007 og bakover kan du se på hjemmesiden min http://www.eventyrkaker.no/

onsdag 17. juni 2009

Smykke i friske farger

.
Her er et smykke jeg satt sammen i helga som var, her er noen av de første lentilene jeg lagde jeg har brukt, de har fått selskap av div. metallstæsj og Lt. shappire ab2 swarovski flatbacks og bicones for å hente inn fargen i lentilene, vanskelig å se på bildet, men det er mye glitter og litt 925 sterling sølvblad i lentilene, hun som skal få smykket er veldig glad i turkis....håper jeg traff.....:)
.
.
Marina

tirsdag 16. juni 2009

Nye perler !

Her er perlene som ble ferdig i uka som var, masse ansikt perler og litt forskjellige andre eksperimenter :)
Jeg har kun pusset og polert ansikt perlene, de andre er lakket også :)
Jeg tenker jeg kommer til å bruke en uke eller to fremover til å perle litt, jeg begynner å ha en del perler som ligger og venter på å komme ut av perleboksene mine, tror de synes det er trangt om plassen, etterhvert :)
.
.
Ca. 15mm ansikt i lys grønn og offwhite, pusset og polert.
.
.
Ca. 15mm ansikt i blå og offwhite, pusset og polert.
.
.
Ca. 15mm ansikt i lysblå og ofwhite, pusset og polert
.
.
Ca. 15mm ansikt i rosa og offwhite. Pusset og polert.
.
.
Ca. 18mm blå og brun, pusset, polert og lakket
.
.

Ca 18mm brun og orange perler, pusset, polert og lakket
. Ca 18mm i eplegrønt, brunt og hvitt, pusset og polert
.
.
Ca 18mm med hvite og grønne blomster, lilla sommerfugl og lilla bakgrunn, pusset, polert og lakket
.
Marina
.

torsdag 4. juni 2009

Sprettent besøk :)

Denne vesle karen fikk vi besøk av i forrige uke, var han ikke sjarmerenes ?
Jeg har sans for frosker/padder, spesielt tre frosker, og da denne fyren kom innom, begynte det å poppe opp nye tube ideer, det hadde vært morsomt med en frosk her og der på noen perler..... -Utfordring til meg selv i Juni, eller hva ?
.-Flink å posere, var han også :)
.
Marina :)
.

Perlene før og etter herding

Det kan være ganske spennende å åpne ovnen og se hvordan perlene ser ut når de er herdet, de kan være ganske så forskjellig fra da de gikk inn i ovnen, og av og til blir resultatet noe helt annet enn hvordan jeg hadde tenkt, noen ganger til det bedre og noen ganger til det verre......
.
Her er en ladning med perler på vei inn i ovnen.....
.
Her er samme ladning kommet ut av ovnen...ikke helt som planlagt, men lovende.
Nå gjenstår bare pussing, polering og eventuelt lakk.
.Katastrofe !
Disse ble så svidd at det var rett før de tok fyr, mangen timers arbeid rett i dass....
Jeg hadde kommet borti temperaturen slik at de ble herdet, eller i dette tillfellet, svidd av, på 300 grader, det er ca 170 grader over max temperaturen, jeg sjekker temperaturen både en og to og tre ganger nå når jeg har perler i ovnen.....-Erfaring fryder, var det noen som sa.....:)
Marina :)
.

Armbånd og kameler....

Jeg har aldri hatt særlig sansen for kobber, men måtte spise en kamel eller tre og innse at kobber uannsett fungerte best til disse pute perlene, og kanskje kobber ikke er så aller verst alikevell....når jeg tenker meg om........:)



Pute perlene er ca 15mm med offwhite, lilla og oransje blomster, "spøkelseblomst" og grønne blad, det er også små detaljer i gull i dem, bakgrunnen er lilla :)
Marina
.

onsdag 3. juni 2009

QXL Fredag 5 Juni

I morgen starter jeg 5 ausjoner på QXL, det er litt forskjellige lentiler med swirler i første omgang.
Auksjonene går over 5 dager og avsluttes 10.06.2009 kl 23.00


Ca 20mm swirlet lentil, har lagt ut 5 av dem på qxl


Ca 20mm swirlet lentil, har lagt ut 5 Stk av dem også

Ca 16mm swirlet lentil, har lagt ut 6 stk av disse

Ca 20mm swirlet lentil, har lagt ut 5 stk av disse også :)
Ca 20mm swirlet lentil, 5 stk av dem også :)
Har lurt litt på å prøve http://www.etsy.com/ eller muligens http://www.artfire.com/ i stedet for QXL, noen som har erfaring med en eller begge av dem ?
-Gode råd mottas med takk :)
.

torsdag 28. mai 2009

Klar for lakking....eller ikke ?

Her er en ladning med litt forskjellige perler som er ferdig pusset og polert, jeg har ikke helt bestemt meg enda for om dem skal lakkes eller ikke, og isåfall hvilke av dem ???
-Så mange valg, Argh....!


Dette er forrige ukes perleproduksjon :)
Marina:)
.

3D Roser

jeg synes 3D roser er veldig fint som annheng eller fokus perle, og etter en del prøving og feiling synes jeg at de begynner å bli sånn noen lunde, etterhvert.
Her er noen av de første Fimo rosene jeg lagde, de er ensfarget, utenom den røde og den ene rosa, de har en bred gullkant.

Og her er noen jeg lagde i dag, de er i to farger, de går fra mørk innerst til lyst ytterst på bladene, og fargen på kantene er blitt betraktelig tynnere i forhold til hvordan jeg lagde kantene før.
.
Marina

Jentenes 17 Mai smykker

Til 17 Mai i år, lagde jeg smykkesett til mine to eldste jenter, jeg tok utgangspunkt i kjolene jentene skulle ha på seg da jeg lagde perlene og jeg synes jeg traff noenlunde bra på både farge og mønster :)

Jeg er en av dem som aldri forstår hvor tiden ble av, så sammensettingen av smykkene ble gjort ca kl 03 natt til 17 Mai mens jeg farget håret, strøk bunadskjorta og gjorde noen små-justeringer på bunaden, da den hadde krympet for 3 barn siden......

Jeg tror jeg skifter til tykkere kjede og en annen lås på dem, når jeg får tid...:)


Her er kjole og smykke.

.

Marina :)

onsdag 27. mai 2009

Min favoritt tube

Jeg har laget mange blomster tuber og småkryp tuber, så her en kveld da jeg var rimelig tom for ideer, fant jeg ut at jeg skulle prøve å lage noe annet til en forandring, og bestemte meg for å lage et ansikt, jeg ble ganske fornøyd med resultatet til å være første forsøk :)
Jeg har laget et par ansikter til, men det første er fremdeles min favoritt.
.
Noen ansikt tuber:




Her er noen perler jeg har laget med ansikt tuber :



Perlene er ca 15mm, pusset, polert og lakket.
Disse perlene er noen av de jeg synes er kjekkest å lage fordi det er like spennendes hver gang å se hvilke ansiktsuttrykk de får, lager jeg 20 stk. blir det 20 forskjellige utrykk, og det er like fascinerendes hver gang en ladning med ansiktsperler kommer ut av ovnen:)

tirsdag 26. mai 2009

Lentiler med swirler

Å lage perler med swirler er en av mine favoritter, det er nesten umulig at det går galt, og det er en super måte å få brukt opp rester av tuber og andre rester som man ikke får brukt til nye tuber eller andre prosjekter.



Dette er noen swirler laget av rester av diverse blomster tuber og en teknikk kalt Moukme Gane, det er også glitter, ekte bladgull og ekte bladsølv i dem.
Nærbilde av en av dem, de er ca 20mm, pusset, polert og lakket.
HVORDAN ER DE LAGET ?

Alle perlene mine er 100% håndlaget av fimo soft, fimo classic, cernit, sculpey osv. alt sammen polymer leirer som herdes i ovn.
Det finnes mange produsenter av polymer leire, her i Norge er det Fimo produsert av Eberhard Faber og Cernit produsert av Jacuard Products som er de mest vanlige, men man kan noen plasser ramle over Sculpey ll og Sculpey lll produsert av Sculpey.
Alle perlene jeg lager med blomster, ansikter og småkryp er lagd med tuber, ingen maling, rubbons eller lignenes er brukt, alle tubene har jeg laget selv med fimo før jeg har brukt dem på perlene.

GRØNN LILJE TUBE :
Hvit, brun og grønn fimo er blandet sammen og kjevlet flat.

Så er den flate leiren delt opp i flere stykker, satt sammen og formet til en oval, dette blir et liljeblad.

Her er bladet forlenget og delt i to, støvbærere på den ene halvdelen, og omrisset kommet på plass.

Så er liljebladene delt i seks, tre med støvbærere og tre uten, så er de satt sammen til en lilje.


Her er Liljen ferdig pakket inn og klar til redusering.
Her er noen perler sammen med tubene som er brukt på dem, blandt annet den grønne liljen over

Etter at tubene og perlene er ferdig, herdes de i ovnen i ca 30 min, etter at de er avkjølt, blir de pusset for hånd med sandpapir, skal de være matte, blir de pusset 3 til 4 ganger fra korning 400 til korning 1200, så blir de håndpolert.
Skal de være blanke, blir de pusset 2 til 3 ganger fra korning 400 til 1000, så blir de håndpolert før de til slutt får to strøk akryllakk.
Selv om perlene er pusset, polert og lakket til den store gullmedalje, er de fremdeles håndlaget og ikke 100% feilfri, jeg bruker ingen former eller lignende, de blir formet for hånd, så størrelsene kan variere en millimeter eller to fra hva som er anngitt, formen på dem er ikke feilfri, hullene er kanskje ikke 100% sentrert, og noe ujevnheter må regnes med.

Marina

mandag 25. mai 2009

Min nye Blogg

Heisann
Pga. liten lagringsplass på den første Bloggen jeg fant, http://marina.bloggnorge.com/ har jeg skiftet til denne, i en periode blir det muligens litt kluss, til jeg har fått alt på plass her :)
Marina :)
Related Posts with Thumbnails